onsdag, juli 22, 2009

Vem tror på halvmesyrer Kazaa?

Jag läser i bloggtidningen att Kazaa ska återuppstå. Kazaa måste väl betraktas som Napsters eftertädare. Dessvärre hade de massa spyware i sig om jag inte minns fel. Minns inte vad det var baserat på för teknik, men jag gick rätt snabbt efter Napster till DC++.

Men varför återuppstår Kazaa om det som erbjuds är en betaltjänst, där man laddar hem filerna i wmv-format, vilket suger och som man bara kan lägga in i tre apparater, sen funkar de inte längre. Dessutom är det bara för windows. Vem vill betala för detta? Och vem vill kasta pengarna i sjön på det viset?

Jag förstår icke!

/Mattias

P.S. Jag har börjat använda Windows Live Writer som bloggverktyg, funkar strålande. Men hur sjutton infogar man trackbacks? Nån som vet? D.S.

Andra om Kazaa:

Computersweden: Kazaa och Piratebay i döda piraters sällskap

Inga kommentarer: