tisdag, november 04, 2008

Teknik är skoj. Så det så!

Första gången jag hörde talas om Spotify var när en vän i våras hade inflyttningsfest och skickade ut förfrågningar om vilka fem låtar som var våra bästa festlåtar. Han hittade nästan alla mina låtar, och nästan alla andras också. Med andra ord var det en fest där alla var nöjda med musiken. Det hör förstås inte till vanligheterna i någon bekantskapskrets.

Nu har jag själv ett konto är helt överväldigad över tjänsten, även om den har sina små brister som den totala frånvaron av Beatles, att man inte kan få musiken in i sin mobil och att jag inte fattar om det går att koppla den till Squeezebox. Men annars är det fantastiskt att man kan gå från att prata om en låt till att mindre än en sekund senare lyssna på den. Piratebay fuck you! Fast torrenter och iTunes är bra ändå, där finns beatles t.ex. Musiken man drar hem kan man ta över till sin mp3a och streama enkelt till stereon. Men ändå!

Nu har jag beställt en ny fin TV och en sån där Squeezebox från logitech så nu är nog mitt hem tekniskt fulländat, kan streama allt vart som helst trådlöst, ungefär. Det är grejjer det. Hoppas bara att man inte får två huvuden eller nåt annat dumt av all strålning som surrar runt i lägenheten.

Nu är det bara att sätta sig och vänta på att man ska bli lycklig också!

/Mattias


Spotify närmare lansering - IDG.se
Spotify, är det bara jag som är skeptisk? | joinsimon.se
bisonblog: Spotify sakta men säkert

Technorati Taggar: , , , , , ,
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: