fredag, september 19, 2008

Liberalism är lagligt våld. Tål att läsas igen!

Sitter och surfar runt på olika hemsidar via Stumbleupon och finner min arbetskamrat Petter Nilssons utmärkta text om vad som definierar våld och icke-våld. Det är lika intressant läsning nu som i februari när den skevs. Jag tänker inte ägna mig åt någon sammanfattning direkt, för det är svårt. Men enkelt uttryckt. Våld kallas våld när den i frågasätter rådande ordning, våld är inte våld när den hjälper den rådande ordningen. Läs texten!

svt.se - SVT Opinion

/Mattias

Missa inte Fetknoppar - från bulle till pinne!

P.S. Texten får mig och tänka lite grann på en dikt som jag skrev för länge sen och som jag läste upp på en tillställning där även Ung Vänster medverkade. På det efterkommande mötet förde Ung Vänster till protokollet att de inte stod bakom denna dikt. Den fanns att läsa på nätet förut men nu kan ajg inte hitta den, varken där eller på min hgårddisk. Kanske lika bra det. För Ung Vänster! D.S

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
, , , ,

Inga kommentarer: