måndag, september 22, 2008

Den blodiga partipiskans makt!

När det gäller media är jag väldigt sällan först, och så ej heller i dag. Men det är väldigt skojjigt att lyssna på centerpartisten Annie Johansson, 1.54 in i det här klippet inte tycks förstå vad en partipiska är.

(klippet taget från HAX)
, REi
"Man pratar ju oftast om en partipiska i det här läget och när man säger partipiskan ser jag något blodigtframför mig, och en sådan har jag aldrig mött. Däremot har jag mött ett enormt grupptryck".

Men va sjutton är det? Trodde hon verkligen på fullt allvar att när man pratar om partipiskan inom vänstern att Lars Ohly står där med en piska och piskar medlemmar som tyckt fel? Eller att Mona Sahlin står med pistol och hotar folk att blod ska flyta om de inte ger med sig?

Med en sådan verklighetsuppfattning är det inte förvånande att man tar en del märkliga felsteg i politiken, som att bli centerpartis t.ex.

/Mattias

Missa inte Fetknoppar - från bulle till pinne!, där jag och tre andra fetton beskriver vår vånda och glädje över viktminskningsproblematiken! Nu även med matlagningsTV!

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

, , , , , , , , ,

Inga kommentarer: