måndag, april 21, 2008

Spara pengar på handikappade barns leksaker! Alliansens nya giv

,,,

Stockholms län har ett s.k. Lekotek. Det är ett ställe där barn med handikapp kan få låna pedagogiska leksaker för att prova om de fungerar bra för dem. Eftersom alliansen tycker att skattesänkningar är av yttersta vikt måste man så klart spara pengar nån stans, även om de inte alltid vill erkänna att det är på det viset. En sak man nu bestämt sig för att spara på är just detta Lekotek. Istället för att föräldrar och barn ska kunna låna hem leksakerna och i lugn och ro i hemmiljö få prova om de är bra ska nu denna tjänst dras in  och man ska eventuellt kunna få en kort demonstration av leksakerna.

 

Inte vet jag hur mycket pengar man tjänar på att utsätta handikappade barn för denna otjänst, men jag har väldigt svårt att se att det kan vara värt. Det är faktiskt skamligt att man inte ska kunna ha den här typen av verksamhet för de mest utsatta i samhället.

 

/Mattias

2 kommentarer:

claudia75 sa...

För det första så är Lekoteket inte bara för handikappade barn utan även för barn med funktionshinder såsom språkstörningar och det är inget handikapp.! För det andra är det en skam att de gör på detta sätt mot barnen. Lekoteket blev min räddning då jag där såg att mitt barn var kapabel till mkt mer än vad jag trodde samt att personalen som arbetar där har sån kompetens att jag bugar och klappar för dem. Lekoteket öppnade nya dörrar i mitt barns hjärna och tänkande vad gäller lek och logik. Jag blir ledsen och förbannad för sånt här, de trampar på vår framtid(våra barn) och deras livskvalite.

Mattias Ericson sa...

Okej, jag är borde skrivit funktionshinder. Förlåt.

Mattias