måndag, augusti 06, 2007

Sex veckors föräldraledighet

Pratade nyss med en vän i USA som just fått barn. Barnet föddes den 3 juli och hon har redan börjat jobba. Bara halva dagar så hon tycker det är okej ändå. Om hon hade jobbat för ett stort företag så hade hon fått sex veckors betald ledighet, men hon jobbar på ett litet så hon får nada. Hon kunde varit ledig i två månader, tycks vara nån laglig rättighet, men då hade hon fått zip cash. Hennes man har försörjt dom hittills, så hon är glad att han just fått löneförhöjning.

Vilket föredömsland detta är!

/Mattias

3 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Dom får till det ibland dom där amerikanerna!

Nonoshe sa...

Förresten, jag gillar din blogg och få bloggar får min uppmärksamhet, så jag länkar till dig. Hoppas att det är ok!

Mattias Ericson sa...

Självklart är det okej. Kul att du gillar min humbla blogg. Jag länkar så klart tillbaka.

/Mattias