måndag, augusti 27, 2007

Avståndstagande från den rasistiska sidan Mitt Sverige

Upptäckte i dag att jag citerats (citatet kom härifrån) på en rasistsida i syfte att sprida rasistisk propagande. Det känns djupt obehagligt. Jag har skrivit ett svar på sidan, men lägger även ut det här så inga missförstånd om min ståndpunkt när det gäller rasism och religion ska kunna göras.

"Jag är den man som citeras om degradering/sparken från Al Zahraa. Jag vill säga att jag känner motvilja att citeras på denna sida och att mitt motstånd mot Al Zahraa inte har någon religiös eller etnisk grund utan har med religiösa skolor av ALLA sorters oförenlighet med läroplanen. Al Zahraa är ett exempel som jag själv kan belägga på det mörker som religion av alla slag sprider. Att det var en muslimsk religiös friskola var en tillfällighet, jag är helt övertygad att detsamma hade hänt vid en kristen dito.

Jag kommer alltid vara glad när en religiös friskola hindras från att driva verksamhet, oavsett vilken religion det är. Skolan ska vara fri från religion annat än som undervisningsämne där alla religioner behandlas lika.

Jag är för fri invandring, jag tycker skolavslutningar i kyrkan ska förbjudas och att alla religioner ska vara jämställda eftersom de alla förblindar människors möjligheter att bli fria tänkande individer. Jag är inte mer emot islam än jag är emot kristendommen och mår illa över att ha använts i det mörkaste syfte som tänkas kan, att sprida rasismen.

/Mattias"

3 kommentarer:

Martin Lönngren sa...

Jag undrar hur du motiverar att den sidan är "rasistisk".

Det är inte "rasistiskt" att kritisera specifika religioner - inklusive islam. Inte heller är det rasistiskt att förespråka mindre invandring. I så fall skulle ju nästan alla andra västländer vara "rasistiska" eftersom nästan alla har betydligt mindre invandring än Sverige.

Nej, rasism betyder att man lägger olika värderingar i olika mänskliga raser - inget annat.

Att falskeligen anklaga andra för "rasism" är mycket grovt. Jag tycker du bör be om ursäkt för det.

Folkomrostning Nu! sa...

imittsverige.blogspot.com ar ingen rasist sida. Den sidan uppplyser folk och anvander fakta till skillnad mot pressen. Skarp dej.

Nihonshu sa...

Vilken hemsk bloggpost, religioner är inte ras. Kulturer är inte ens ras. Det finns inget rasistiskt med att ha en nationalistisk sida mer än i din irrationella fantasi.