tisdag, juli 03, 2007

Dilba = terrorist?

Men va FAN! Inte för att jag följer Dilbas karriär så värst noga men jag sprang på en märklig nyhet i DN nyss, vad är detta:

"Terrorskämt stoppade Dilbas USA-resa

Sångerskan Dilba Svensson Demirbag var på väg till Las Vegas, men kom inte längre än till Arlanda. Säkerhetspersonal satte stopp för hennes resplaner efter ett missriktiat skämt från sångerskan.

I säkerhetskontrollen möttes Dilba av rutinfrågor om anledningen till sin USA-resa. Enligt uppgifter till Aftonbladet surnade sångerskan till och svarade irriterat:

- Vad tror du? Jag ska spränga flygplan.

Dilba bekräftar incidenten och säger sig vara portad på livstid från flygbolaget US Airlines, något som representanter från flygbolaget förnekar."

/Mattias

P.S I går var min blogg den typ 250 mest besökta politiska bloggen och hade typ 29 unika besökare. Det var en ganska bra dag. I dag har jag haft över 400 besök och låg sist jag kollade på 34 plats bland de politiska bloggarna. Det är synd bara att det är ett citat av en nonsensartikel som lett till denna massiva ökning av besöken, och inte nån av mina intressantare artiklar, som några av mina politiska inlägg t.ex.

Föräldraförsäkringen. Feminismens skarpaste vapen!
C-utspel, ett verkligt cutspel
Det utbredda fusket i sjukförsäkringen, en fråga om ideologi?
Vem är terrorist och vem riktar sig kriget mot?

eller varför inte nån av recensionerna :

Michael Moores Sicko
Springsteens Live in Dublin
Stieg Larsson: Millenieserien del 1 och 2.

Eller kanske lite poesi:

Vi som möts vid svampen
Utan frimärken!
Mer poesi!

D.S

2 kommentarer:

East Ender sa...

Ja, mycket märkligt. När någon uppger att de tänker spränga planet så förväntar man sig ju att säkerhetspersonalen regelmässigt avfärdar det hela och tänker "hon menar säkert inte allvar".

Jah Hollis sa...

"Skämtare där. Hoppa nu ombord med den där stora väskan du har så vi kommer iväg någon gång!"