söndag, juni 24, 2007

Perfekt svenska någon?

Min svenska här på bloggen är inte alltid tipp-topp, det är stavfel här, särskrivningar där, för att inte tala om min interpunktion som kan få vem som helst att höja på ögonbrynen. Förhoppningsvis gör jag mig i vart fall alltid förståd. Men det behöver ju inte betyda att man inte kan klaga på andras svenska och tycka att dom borde ta och skärpa till sig lite. Speciellt om det gäller skolor. Själv är jag ju bara en simpel filosofi- och historielärare, så jag känner inga större språkkrav på mig.

Ilona Sz Waldaus blogg kan man finna en rolig notis angående en friskola i Uppsala.

"En av de privatskolor som söker lokal för att kunna starta i Uppsala är Raoul Wallenberg Skolan".

Man kan ju undra hur svenskaundervisningen på denna skola är som inte ens lyckades få sitt namn rätt!

/Mattias

1 kommentar:

Oskar sa...

Hur ska d va då?