torsdag, januari 11, 2007

Huvudlöst roligt! - eller i vart fall lite små skoj.

Hittade detta på DN.SE i dag:
"



















Bildt retuscherades bort från foto
Carl Bildts huvud har redigerats bort på fotot av Lundin Petroleums styrelse. I stället sitter en annan ledamots huvud på hans kropp.

När Carl Bildt blev utrikesminister lämnade han styrelsen för Lundin Petroleum. Samtidigt försvann även hans huvud från ett foto på bolagets hemsida. Hans kropp står däremot kvar fast med styrelsemedlemmen Ashley Heppenstalls huvud.- Ser man på. Det tror jag är bra för Ashley ska jag säga, för han behöver banta lite, säger Carl Bildt när TT berättar för honom om bytet.På det första fotot står Ashley Heppenstall till höger om Carl Bildt. Efter den uppfinningsrika redigeringen är Heppenstalls kropp försvunnen och hans huvud ersätter Bildts, enligt Expressen.

När TT når Carl Bildt på torsdagsförmiddagen känner han inte till bilden och Lundin Petroleum har inte diskuterat saken med honom. Bildt tar dock nyheten med ro.- Det är väl i och för sig inte så konstigt eftersom jag har utgått ur styrelsen. De har väl inte hunnit ta något foto på den nya styrelsen utan mig, antar jag.Han har inte själv sett bilden där Ashley Heppenstall fyller hans kostym.

- Jag ska absolut titta på den, fast mer på grund av underhållningsvärdet. "

/Mattias

Inga kommentarer: