torsdag, november 09, 2006

Coca Cola står över lagen?

Fick ett mejl om situationen för länder i Sydamerika och den nya regeringens planer att avskriva "ilegitima" lån. Alltså lån SVerige gett till länder när det varit t.ex. militärdiktaturer. Tanken är väl att den som haft en skurk som ledare ska inte behöva betala tillbaka skurkens lån. Mitt i mejlet fanns dock en intressant grej jag inte hade en aning om, och fortfarande egentligen inte vet om det är nåt annat än snack, det finns så mycket märkliga rykten i världen:

"... trots det internationella förbud mot kommersialisering av kokabladet så har Coca Cola ett undantag i internationella avtal eftersom de handlar med Koka blad..."

Va fan! Har Coca Cola undantag i internationella lagar om att handla med kokablad? Vad är detta? OM nån har mer information om detta skulle jag bli glad. Kan jag få detta belagt blir jag ännu gladare, men oxå ledsen då jag älskar Coca Cola. (Ja, jag vet att de är värsta svinföretaget redan, men det är ju så sött och gött!)

/Mattias

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drick hellre Coca Cola än Pepsi... :)

F.Ö anser jag att Cola har blivit för sött på senare tid. :P

Kapten kaos sa...

Drick vatten för faen! :) Jag bojkottade McDonalds tills jag fick barn,pinsamt men sant :( RÖD FRONT!!!!